Goede gesprekken kunnen voeren
Uw verkoper moet zo goed mogelijk te weten komen wat de klant wenst en de vertaalslag kunnen maken naar de producten en diensten die u levert. Een goede verkoper is dus iemand die de juiste vragen stelt, die heel goed luistert en die zich aanpast aan de communicatiestijl van de klant. Bovendien krijgt hij snel en gemakkelijk een zicht op de business van de klant.
Daarvoor moet hij:
- Actief kunnen luisteren;
- De juiste vragen kunnen stellen;
- Aansluiting kunnen zoeken bij de klant;
- De klant kunnen overtuigen;
- Zijn communicatie kunnen aanpassen aan de persoonlijkheid van de klant.
Bekijk welke opleidingen Cevora hierrond aanbiedt.

Actief luisteren
In deze opleiding leren uw medewerkers verschillende technieken om actief en analytisch te luisteren. In een volgende stap maken ze kennis met technieken om wat ze gehoord hebben te herformuleren. De opleiding bestaat uit praktische oefeningen.
Bekijk hier de opleiding en schrijf inDe juiste vragen stellen
In deze opleiding leren uw collega’s
- Waarom het belangrijk is om vragen te stellen
- Soorten vragen en de mogelijkheden ervan kennen
- De techniek van vraagstelling beheersen
- Vragen stellen toepassen in een (verkoop)gesprek
De opleiding bestaat uit praktische oefeningen op basis van concrete cases.
Bekijk hier de opleiding en schrijf inAansluiting zoeken bij de klant
Wie op dezelfde golflengte zit met de klant, heeft een vlotter gesprek. Een vlotter gesprek leidt sneller tot een geslaagde verkoop. In deze opleiding leren vertegenwoordigers de violen gelijk te stemmen. De opleiding bestaat uit heel praktische oefeningen.
Bekijk hier de opleiding en schrijf inKlanten overtuigen
In deze online opleiding leren uw verkopers om argumenten te ontwikkelen en kracht bij te zetten.
Bekijk hier de online opleiding en schrijf inCommunicatie aanpassen aan persoonlijkheid van de klant
De kans dat een klant of een prospect ‘functioneert’ zoals u, is kleiner dan 1 op 15. Deze opleiding leert uw vertegenwoordigers inzien hoe klanten onderling verschillen op vlak van persoonlijkheid en op vlak van hun aankoopproces, en hoe zij hierop adequaat kunnen inspelen. Aan de hand van de MBTI- principes leren zij hun eigen persoonlijkheid beter kennen, alsook dat van diverse types klanten. Ze leren hun overtuigingskracht maximaal te gebruiken door een beter zicht te krijgen op de persoonlijkheid van de klant.
Bekijk hier de opleiding en schrijf in