Vragen van klanten vertalen naar nieuwe oplossingen
U hebt er alle belang bij dat verkopers de business van de klanten goed kennen en dat ze kunnen meedenken over oplossingen waarmee de klant geconfronteerd wordt. Daartoe is het enerzijds belangrijk dat ze heel klantgericht kunnen denken. Maar het is ook essentieel dat ze oplossingsgericht kunnen werken.
Zij kunnen zelf leren om creatief en oplossingsgericht te denken. Als verantwoordelijke kunt u ook een aantal technieken aanleren om een creatief denkproces in uw team tot stand te brengen. Bekijk de Cevora-opleidingen om dit te leren.

Creatief oplossingen zoeken
Uw verkopers leren om problemen te analyseren, creatief meerdere mogelijke oplossingen te bedenken en daarna net diè oplossing te weerhouden die goed is voor uw klant en voor uw bedrijf.
Bekijk hier de opleiding en schrijf inUw team creatief en oplossingsgericht doen denken
Met behulp van een aantal technieken kunt u uw team leren om beter problemen en conflicten op te lossen. Maar ook om uitdagingen aan te gaan en kansen te zien.
Tijdens deze opleiding leert u dat u niet creatief moet zijn, maar wel open en innovatief denken moet stimuleren. U leert via welke technieken en tools u dat denken van uw team kan stimuleren. Maar u leert ook hoe uw team structureel meer ideeën kan genereren om samen grootse projecten te realiseren. Tot slot leert u hoe u uw teamleden kan stimuleren om positief om te gaan met veranderingen.
Na de opleiding bent u perfect in staat om mensen uit te dagen en te coachen om met nieuwe ideeën te komen.
Bekijk hier de opleiding en schrijf inUw team stimuleren voor co-creatie
Co-ontwikkeling of cocreatie is een vorm van samenwerking, waarbij àlle deelnemers bijdragen aan een gezamenlijk project. U leert in deze opleiding technieken kennen om alle collega’s in een klimaat van gelijkwaardigheid, vertrouwen en respect voor ieders expertise te laten samenwerken. Want u bent ervan overtuigd dat 1 + 1 = 3.
Bekijk hier de opleiding en schrijf in